Wednesday, October 09, 2013

sesekali dalam bulan biru

Terkadang...
terguris hati nan sekeping
Dibiar bisu
Dibiar sendu
Umpamanya angin yang dibiar berlalu

Terkadang...
terlupa
Terlupa memalingkan muka
Terlupa membutakan mata
dari terlihat yang menghiris jiwa

Biar...
Biarkan dia leka
Biarkan dia alpa
Biarkan dia khayal
Biarkan...
dia bermain dengan fantasinya

Sampai nanti satu masa...
Bila hati enggan lagi terima
Bila sabar sudah sampai penghujungnya
Bila pujuk rayu bukan lagi pada selera
akan aku bawa kaki ini melangkah
akan aku bawa diri ini jauh

Biar...
kau terus dilambung asmara maya
Walau aku di sisi
namun cuma jadi pemerhati

Sampai nanti satu masa...
Biar segunung penyesalan pun
Andai sekali aku berpaling
tak akan mungkin aku kembali




- Ummi Farhana, 9 Oktober 2013

No comments:

Post a Comment

Words could heal... or it could hurt or maybe, it won't bring any difference. Either way, just type away!