Friday, January 21, 2011

konspirasi illuminati?

Aku rasa memang konspirasi Illuminati la untuk mencarik-carikkan hati aku bila melangkah ke tahun baru ni. Serius. Ok, tak, tak serius. Aku tipu je. Mana ada konspirasi Illuminati bagai ni oi! Jangan dok berkonspirasi sangat, faham?

Setiap apa yang terjadi dalam hidup kita, ada hikmahnya, tahu? Bukan saja-saja benda tu nak jadi. Ingat, yang baik itu datangnya dari Allah dan yang buruk itu, sendiri mau ingat la dei! Ini pesanan penaja untuk diri aku sendiri. Sebab aku tengah heartbroken. Usah ditanya mengapa dan bagaimana. Cewah!

Source: Google

Hidup ni kena melangkah maju ke hadapan, bukan ke belakang. Toleh ke belakang sekali-sekala untuk ambil iktibar, belajar melalui kesilapan. Bak kata Julius Caesar, "Experience is the teacher of all things." So, hidup perlu diteruskan dengan menjadikan pengalaman sebagai cikgu. Bukan cikgu Sains ke, Matematik ke, Sejarah ke... tapi cikgu subjek 'Kehidupan'. Kat sekolah takde ajar, harap maklum.

Source: Google jugak

Aku harap, orang senyum bila baca posting kali ni. Bukan bersimpati, tetapi sebaliknya senyum sebab aku masih boleh berdiri, berjalan dan berjoging walaupun aku terjatuh. Aku masih tahu bangun sendiri tanpa perlu dipimpin. Jalan pun boleh jalan sendiri tapi aku suka sangkut tangan kat adik aku bila berjalan. Mesra gitu tau.

Saya heartbroken, saya okey. Esok tengok Khurafat nak?



2 comments:

  1. Huwaa~

    Hari ni pon saye heartbroken, tapi heartbroken yang membara. eh boleh gitu?

    ramai nye orang nak tengok cite Khurafat~

    Nanti kalau Ummi g tengok, buat review dia eh. Hehehe

    ReplyDelete
  2. Laa...heartbroken pasaipa pulak ni Puan Ila? Cadangnye memang nak buat review. Tapi tengok dulu berbaloi ke tak untuk dibuat review. Tunguuuu!

    ReplyDelete

Words could heal... or it could hurt or maybe, it won't bring any difference. Either way, just type away!