Thursday, March 17, 2011

we like to move it move it!

Ada satu kegilaan yang sedang berlaku di rumah aku sekarang. It's madness, yo! Kegilaan itu adalah bernama PlayStation Move. Apa itu PlayStation Move? Baca sini, please. Tapi kalau malas nak baca, secara ringkasnya, PlayStation Move ialah seperti extension untuk PlayStation. It's a motion-sensing controller. Means, korang kena bergerak untuk menggunakan benda ni. Dan ia adalah super duper cool, y'all!

Ini ialah rupa controller tersebut:

Cool, kan? Macam mikrofon yang funky, no?

And you know what's the coolest thing about PlayStation Move? Boleh main game sambil exercise. How freaking cool is that? The term for it is 'Exergame' to be exact. Nama pun PlayStation Move, jawabnya kenala move around, kan?

Antara game yang aku paling layan sekali ialah game Archery dalam siri Sports Champions.

Grafik sangat cantik, rasa macam real je bila main.

Ada enam games semuanya dalam siri Sports Champions. Satu lagi yang paling layan ialah Gladiator Duel Game lawan pedang. Yang ini rasanya lagi ekstrem dari game lain sebab kena gerakkan seluruh anggota badan. Sampai ada yang sakit pinggang main Gladiator ni! Gladiator boleh main 2 orang so kalau rasa-rasa macam nak lepas geram, sangatla sesuai.

Hot chicks? Cat fight? LOL.

Adik-adik aku main dengan penuh perasaan, ok, bila main Gladiator Duel. Kawasan depan TV tu kena bagi clear sebelum main. Kalau tak, akan terjadi kemalangan jiwa. Tak percaya? Tengok ni:

Gambar ialah blur sebab diorang tengah bergerak dengan pantas. Nampak benda yang macam lightsaber tu? Tu lah motion controller tu.

Bila first time main, semua orang jadi macam orang tua lepas tu. Ada yang sakit pinggang, sakit badan, sakit itu, sakit ini. Yang jadi tempang sekejap pun ada jugak. Itu penangan PlayStation Move. Tapi lama-lama dah biasa, okeyla.

Last sekali, aku tinggalkan korang dengan rakaman orang yang main GladiatorDuel dengan penuh aksi:


Do try this at home, ya? Hehehehe.

2 comments:

  1. whoaa!

    nampak sangat-sangat menarik! mana boleh beli?

    boleh lawan-lawan dengan en. suami, lepas geram sekali. hahaa

    tapi, serius nampak best!

    ReplyDelete
  2. Ila: Wah, laju je komen! Kalau ada PS (rasanye PS3 je kot boleh), beli PS Move je dah boleh main. Kedai game mesti ada.

    ReplyDelete

Words could heal... or it could hurt or maybe, it won't bring any difference. Either way, just type away!